Veelgestelde Vragen

Hoe bereik ik het bestuur van Pakhuis Zondag?

Mail naar info@pakhuiszondag.nl. Wij beantwoorden uw email binnen enkele dagen.

 Welke onderhoudswerkzaamheden staan gepland voor dit jaar?

Tijdens de jaarlijkse ledenvergadering wordt vastgesteld welk onderhoud in enig jaar wordt uitgevoerd. Het meerjarenonderhoudsplan is daarvoor de basis.

Wat staat er op het afgeschermde gedeelte van deze website?

Daar vindt u een grote hoeveelheid achtergrondinformatie: contactgegevens van bestuursleden, handige bedrijven die u kunt inschakelen bij problemen in uw appartement, het onderhoudsplan, alle nieuwsbrieven, de vergaderstukken voor de ledenvergaderingen… en nog veel meer. U ontvangt een inlogcode voor de website, door de instructie te volgen op de home-page. Elke eigenaar en bewoner kan zich hiervoor aanmelden.

Is kortlopend verhuur in het pakhuis toegestaan?

Kortdurende verhuur is nadrukkelijk niet toegestaan, zoals vermeld in het Huishoudelijk Reglement. Verhuur van appartementen is alleen toegestaan voor een minimale duur van zes maanden en na goedkeuring door het bestuur. Indien kortdurende verhuur via bijvoorbeeld Airbnb wordt geconstateerd kan dit worden beboet. De maximale boete bedraagt twaalf maal de maandelijkse servicekosten, per geval per eigenaar.

Is gebruik maken van de lift voor verhuizingen toegestaan?

De lift is voor personenvervoer. Gebruik van de lift voor verhuizingen en aan- en afvoer van bouwmaterialen is niet toegestaan. Als gevolg van verhuizingen en verbouwingen is de lift in het verleden beschadigd en herhaling willen we in de toekomst voorkomen. Door onjuist gebruik raakt de lift in storing en is deze niet beschikbaar voor bewoners die de lift nodig hebben omdat zij de trap niet kunnen gebruiken. Gebruik voor verhuizingen en vervoer van bouwmaterialen een verhuislift. Woont u op de zesde  verdieping? Neem dan vooraf contact op met het bestuur over een alternatieve oplossing.

Hoe werkt het toegangssysteem?

De meeste deuren in het entreegebied zijn voorzien van automatische deuropeners. Elke deur gaat naar buiten open met een drukknop of een bewegingssensor. Naar binnen gaan de deuren open met een tag. Op de buitendeur is een avond/nachtsluiting ingesteld. Van ca. 19:00 – 05:30 uur kan er niemand naar binnen zonder tag. Bezoek moet dan buiten aanbellen. Overdag kan iedereen via de drukknop in de postbushal komen. Om verder het gebouw in te komen, moet men aanbellen of een tag gebruiken. Bij stroomuitval schakelt het systeem automatisch uit en zijn de deuren met de hand te openen.

Hoe kom ik aan:

  • extra tags? Per appartement zijn 3 tags beschikbaar. Elke eigenaar kan bij bestuurslid Karel van der Hee (nr. 126) tegen betaling extra tags bestellen schriftelijk via de VVE-brievenbus. De levertijd is ca. 1 week. Huidige verkoopprijs is € 17,50 per stuk.
  • extra sleutel? Elke eigenaar kan deze ophalen bij bestuurslid Karel van der Hee (nr. 126), tegen contante betaling, of op rekening. Huidige verkoopprijs is € 20,00 per stuk. De sleutels passen op de 2 fietsdeuren en de 2 deuren van het tussenhalletje.
  • een brievenbusbordje met  ja/nee of nee/nee? Elke eigenaar kan deze gratis bestellen via ons emailadres (zie hierboven).
  • een handzender voor de garage? Alleen de eigenaren van een parkeerplaats kunnen deze ophalen bij bestuurslid Leo Smit (nr. 46), tegen contante betaling, of op rekening. Huidige verkoopprijs is € 80,00 per stuk.
  • een inlogcode voor de website? Volg de instructie op de home-page. Elke eigenaar en bewoner kan zich hiervoor aanmelden. Na het aanmelden ontvangt men periodiek de nieuwsbrief van Pakhuis Zondag.
  • een ander naambordje of een andere naamsvermelding in het belsysteem? Elke eigenaar kan dit per email aanvragen via info@pakhuiszondag.nl. Vermeld de exacte naam die moet worden gepubliceerd. De levertijd is ca. 3 weken. Het naambordje wordt geleverd tegen kostprijs (€ 23,00); u ontvangt de rekening die rechtstreeks betaald moet worden aan de leverancier. De wijziging in het belsysteem is gratis.

Wat moet ik doen als:

  • de garagedeur niet open gaat? Meldt dit svp aan een van de bestuursleden (of via info@pakhuiszondag.nl). Hiervoor is een onderhoudscontract afgesloten.
  • er een lekkage is aan een plafond, een kozijn of een erker? Meldt dit svp aan VVE Beheer Amsterdam (020-520 90 00, 24 uur per dag bereikbaar). Voor lekkages aan kozijnen of erkers hebben we een vaste expert. Dat geldt ook voor lekkages door waterleidingen. Het verhelpen van lekkages die voor rekening van (de verzekering van) de VVE komen, worden op deze wijze verholpen. Het eventuele eigen risico van de verzekering komt voor rekening van de betreffende bewoner. Voor het oplossen van lekkages die voor eigen rekening komen, kunt u uiteraard ook een eigen expert inschakelen.
  • er een verstopping is geconstateerd, bijvoorbeeld in keuken, douche of toilet? Meldt dit svp aan VVE Beheer Amsterdam. Hiervoor is een onderhoudscontract afgesloten.
  • een deurautomaat stoort of weigert? Meldt dit svp aan een van de bestuursleden. Hiervoor is een onderhoudscontract afgesloten.
  • een deurbel of de intercom weigert? Meldt dit svp aan een van de bestuursleden. Hiervoor is een onderhoudscontract afgesloten.
  • een lamp kapot is, op de galerij of elders in het gebouw? Meldt dit svp aan de huismeester (via de brievenbus), of aan het bestuur.
  • er graffiti op het gebouw is geconstateerd? Meldt dit aan een van de bestuursleden. Voor het verwijderen van graffiti is een contract afgesloten.
  • mijn CV-ketel aan vervanging toe is? Zie onder.
  • als de lift het overhoopt niet doet? Bel het storingsnummer van ThyssenKrupp: 0800-2473 650.
  • u overlast ervaart van hangjongeren of anderszins? Meld dit bij de Politie via 0900 8844 of in acute situaties via 112.

Waar meld ik schade?

Alle schade kunt u melden bij VVE Beheer Amsterdam (020-520 90 00, 24 uur per dag bereikbaar). Bijvoorbeeld lekkages, verstopping, glas breuk, of anders. Na afstemming met het bestuur schakelt VVE Beheer een deskundige in en regelt de (eventuele) afhandeling met onze verzekering. (Herstel-) schilderwerk in het Pakhuis geschiedt bij voorkeur door onze huisschilder. Voor ontstoppingen is een onderhoudscontract afgesloten.

Wie betaalt de kosten van de schade?

Heeft u schade, breuk of anderszins in uw appartement? U kunt VVE Beheer Amsterdam altijd inschakelen om de schade te verhelpen. De gemaakte kosten worden alleen vergoed wanneer de VVE aansprakelijk is. Voor een aantal zaken is de VVE collectief verzekerd. Door schadeverloop uit het verleden, is er bij deze verzekeringen sprake van een eigen risico; dit is voor rekening van de veroorzaker. In alle andere gevallen wordt u achteraf een factuur toegestuurd.

Voor verhelpen van verstoppingen is een ontstoppingscontract geregeld. Voor het verhelpen van verstoppingen tijdens kantoortijden worden geen extra kosten gerekend. Voor herstelwerk op andere tijden (bijvoorbeeld in geval van spoed) worden de werkelijke kosten aan de veroorzaker doorberekend.

Hoe kan ik de opnames gemaakt met de beveiligingcamera bekijken?

De beelden van de beveiligingscamera’s in de postbushal zijn via de videofoon te bekijken. Op het besloten gedeelte van deze website is de gebruiksaanwijzing van de videofoon te vinden. De opnames van alle beveiligingscamera’s zijn terug te zien door contact op te nemen met het bestuur van de VVE.

Welke verzekeringen heeft het Pakhuis afgesloten?

Aangifte bij schade geschiedt uitsluitend via VVE Beheer Amsterdam (020-520 90 00, 24 uur per dag bereikbaar). Voor het gebouw is een verzekering met standaarddekking afgesloten tegen o.a. lekkages, brand- en glasschade. Het bestuur heeft een aansprakelijkheidsverzekering. De polissen zijn terug te vinden op het besloten gedeelte van onze website. De bewoners moeten zelf hun eigen inboedel en interieur (keuken, badkamer, vloer, etc) verzekeren. Let er daarbij op dat u ook het zogenaamde eigenaarsbelang mee verzekerd!

Wat te doen als mijn CV-ketel aan vervanging toe is?

Bij diverse appartementen is de CV-ketel toe aan vervanging. Van elk appartement lopen aparte luchttoevoerkanalen en rookgasafvoerkanalen naar het dak. De afvoerkanalen zijn destijds gemaakt voor Verbeterd Rendement-ketels (VR). Inmiddels mogen deze niet meer worden geplaatst en moeten Hoogrendement-ketels (HR) worden geplaatst. De bestaande afvoerkanalen zijn niet geschikt voor HR-ketels waardoor lekkages kunnen ontstaan met een risico op koolmonoxide-vergiftiging. Bij plaatsing van een nieuwe ketel dient het afvoerkanaal naar het dak te worden vervangen. Neem bij plannen voor vernieuwing van de ketel eerst contact op met het bestuur om vervanging van het afvoerkanaal en plaatsing van de nieuwe ketel af te stemmen.